Dersin Adı | Uygulamalı Bitki Yetiştirme Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MLBT 235 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bitki yetiştirme teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmalarını sağlamak |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; toprak bilimi, tohum ve ıslah, topraklı-topraksız bitki yetiştirme ortamları, fidecilik, örtü altı yetiştiricilik, gübreleme, ilaçlama, sulama, organik tarım, iyi tarım, konvansiyonel tarım konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toprak bilimine giriş ve Türkiye’deki toprak çeşitliliği ve özellikleri. | Bölüm 2.1.3., Ersun N. ve Kahraman A., Türkiye’de Organik Tarım ve İyi Tarım Uygulamaları, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, Yayın No: 2010-101, İstanbul, 2011. |
2 | Tohum elde etme ve ıslah teknolojisi: Hibrit ve standart tohum özellikleri ve kıyaslanması. | Sayfa 1-16, Demir, İ., Balkaya, A., Yılmaz, K., Onus, N., Uyanık, M., Kaygıcıoğlu, M., Bozkurt, B., Sebzelerde tohumluk ve fide üretimi, TMMOB Ziraat Müh. Odası VII. Türkiye Ziraat Müh. Teknik Kongresi Kitabı, 2010. |
3 | Bitki yetiştirme ortamları: Fide yetiştirme teknikleri. | Sayfa 13-34, Yahyaoğlu, Z., Turna, İ., Genç, M., Genetik Yapı ve Üretme Materyali, Fidan Standardizasyonu, Standart Fidan Yetiştirmenin Biyolojik ve Teknik Esasları, Süleyman Demirel Üniversitesi Yayınları, No:75, Isparta, 2007. |
4 | Bitki yetiştirme ortamları: Topraksız tarım çeşitleri. | Bölüm 8, Karaman R., Bitki Besleme, “Sağlıklı Bitki, Sağlıklı Üretim”, Uğurer Tarım Kitapları, 2012. |
5 | Bitki yetiştirme ortamları: Örtü altı yetiştiricilik ve Türkiye’de önemi. | Sayfa 685-709, Tüzel Y., Gül, A., Daşgan, H.Y., Öztekin G.B., Engindeniz, S., Boyacı, H.F., Örtüaltı Yetiştiriciliğinde Değişimler ve Yeni Arayışlar, TMMOB Ziraat Müh. Odası VIII. Türkiye Ziraat Müh. Teknik Kongresi Kitabı, 2015. |
6 | Bitki yetiştirmede çevresel faktörler ve Türkiye’deki tarımsal ürün yelpazesi. | Bölüm 7., Ersun N. ve Kahraman A., Türkiye’de Organik Tarım ve İyi Tarım Uygulamaları, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, Yayın No: 2010-101, İstanbul, 2011. |
7 | Bitki yetiştirmede gübreleme ve ilaçlamanın önemi ve yöntemleri. | Bölüm 2.1.5., Ersun N. ve Kahraman A., Türkiye’de Organik Tarım ve İyi Tarım Uygulamaları, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, Yayın No: 2010-101, İstanbul, 2011. |
8 | Ara sınav | |
9 | Bitkilerin temel makro ve mikro besin elementi ihtiyaçları ve bunların noksanlık ve toksite semptomları. | Bölüm 1-2, Karaman R., Bitki Besleme, “Sağlıklı Bitki, Sağlıklı Üretim”, Uğurer Tarım Kitapları, 2012. |
10 | Tarımsal üretimde sulamanın önemi ve şekilleri. | Bölüm 3.1., Ersun N. ve Kahraman A., Türkiye’de Organik Tarım ve İyi Tarım Uygulamaları, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, Yayın No: 2010-101, İstanbul, 2011. |
11 | Organik tarım, iyi tarım ve konvansiyonel tarımın özellikleri ve karşılaştırılması. | Bölüm 5, Karaman R., Bitki Besleme, “Sağlıklı Bitki, Sağlıklı Üretim”, Uğurer Tarım Kitapları, 2012. |
12 | Türkiye’de organik ürün yetiştiriciliği, önemi, kullanılan metodlar ve sertifikasyon. | Bölüm 5, Karaman R., Bitki Besleme, “Sağlıklı Bitki, Sağlıklı Üretim”, Uğurer Tarım Kitapları, 2012. |
13 | Proje sunumları | Projelerin hazırlanması |
14 | Proje sunumları | Projelerin hazırlanması |
15 | Proje sunumları | Projelerin hazırlanması |
16 | Final |
Ders Kitabı | 1) Ersun N. ve Kahraman A., Türkiye’de Organik Tarım ve İyi Tarım Uygulamaları, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, Yayın No: 2010-101, İstanbul, 2011. 2) Demir, İ., Balkaya, A., Yılmaz, K., Onus, N., Uyanık, M., Kaygıcıoğlu, M., Bozkurt, B., Sebzelerde tohumluk ve fide üretimi, TMMOB Ziraat Müh. Odası VII. Türkiye Ziraat Müh. Teknik Kongresi Kitabı, 2010. 3) Karaman R., Bitki Besleme, “Sağlıklı Bitki, Sağlıklı Üretim”, Uğurer Tarım Kitapları, 2012. 4) Yahyaoğlu, Z., Turna, İ., Genç, M., Genetik Yapı ve Üretme Materyali, Fidan Standardizasyonu, Standart Fidan Yetiştirmenin Biyolojik ve Teknik Esasları, Süleyman Demirel Üniversitesi Yayınları, No:75, Isparta, 2007. 5) Tüzel Y., Gül, A., Daşgan, H.Y., Öztekin G.B., Engindeniz, S., Boyacı, H.F., Örtüaltı Yetiştiriciliğinde Değişimler ve Yeni Arayışlar, TMMOB Ziraat Müh. Odası VIII. Türkiye Ziraat Müh. Teknik Kongresi Kitabı, 2015. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 17 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 13 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 104 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Laboratuvar Teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | X | ||||
2 | Mesleki bilgileri sentezleyebilecek, analiz edebilecek, yorumlayabilecek, sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve mesleki yasal mevzuatı takip edebilecektir. | X | ||||
3 | Alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilecek ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirebilecektir. | X | ||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olabilecek ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. | X | ||||
5 | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilecektir. | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilecektir. | X | ||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir. | |||||
9 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest